Tänker aldrig mera åka tåg på kvällen..
Publicerat den

Igår efter skolan så åkte jag och Diana in till Örebro för att bara gå runt och kolla lite inne i stan och så. Så när vi sen satt på tåget påväg hem så kommer det fram några speciella konduktörer och kollar på våra biljetter och då säger dom att dom här biljetterna är inte gilltiga. Och vi bara nehe varför?? Då sa dom att tåget går en min över sju och då är inte den gilltigt, fast vi hade tagit ut biljetten tio i sju. Det står ju att biljetten gäller i en halv timma så vi fatta ingeting. Eftersom biljetten tydligen inte var gilltig så fick vi böter på 545kr. Asså jag fattar inte hur dom tänker vi förklarade att vi trodde att biljetten gällde eftersom att vi tog ut den innan sju och att vi precis har börjat gymnasiet och börjat åka buss till skolan vilket vi aldrig har gjort förut osv men dom försökte inte ens förstå oss! Det handlade om 1 min! 
Dom säger ju att man ska börja åka mera tåg och buss för att vi ska vara mera miljövänliga osv men vem vill åka tåg om man åker på böter för minsta lilla fel? Jag tycker dom borde vara glada över att vi åker tåg i stället för att ta moppen som är HUR omiljövänlig som helst.. 
Blir så trött på sånt här! 
Jag tänker aldrig mera åka tåg på kvällar! Ni på SJ vi kommer inte betala nånting till er bara så ni vet! 



Minda

Ofta ni fick böter för det?:o
Jag och Kevin tog samma tåg häromdagen och det funkade även fast jag inte trodde att det skulle funka. Och så mycket böter är väl ändå onödigt?;s <3

Svar: Asså va konstigt! Jaa det tycker vi med det var ju bara 1min, dom sätter säkert tåget så bara för att lura oss.. <3
Madelene Vestermark



URL: http://mindaa.blogg.se





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?