Att göra abort eller inte??
Publicerat den

Jag har gått och funderat länge på hur man skulle göra ifall man skulle bli gravid i min ålder, alltså 15år.
Det har gått frågor i mitt huvud som t.ex. skulle jag behålla barnet eller inte?? Om jag skulle behålla barnet vad skulle hända då?? Om jag inte skulle göra det vad skulle hända då??
Jag kan känna att ifall man skulle bli gravid i min ålder kanske det bästa är att göra abort??
Vi är ju själva bara barn. Det kanske är bäst för både fostret och den som är gravid. Bebisen skulle ju få en jobbig uppväxt, ens mamma är aldrig hemma den måste gå i skolan för att få en utbildning så att den kan skaffa sig ett jobb så att hon kan försörja familjen, visst pappan till barnet kanske är kvar om man har tur och har ett jobb och kan försörja dom men om man har ett litet barn så går det åt väldigt mycket pengar, man måste betalla alla blöjor, mat, kläder det blir liksom dubbelt så mycket mer än vad det var innan och det kanske var precis att alla pengar räckte till då. Och då när mamman och pappan jobbar så måste ju ungen vara nån annan stanns och hur kul är det för bebisen att åka till olika människor varje dag och bara träffa sinna föräldrar på kvällarna??
Vi kan inte veta vad ett barn som inte kan prata tänker på, men jag tror nog saker är lika jobbiga som för dom som det är för oss ungdommar/vuxna.
Sen om vi tänker på tjejen som är gravid, hon mister ju hela sitt unga liv.
Så i slut ändan kanske det är bäst för både fostret och tjejen som bär det.
Man kan ju också välja att föda barnet men sen adoptera bort det men jag tror det skulle kännas ännu jobbigare, för då har man ju liksom burit på det i ca 9 månader. Det kan ju inte vara kul att lämna bort sitt barn då eller??
Självklart kan man behålla barnet om man verkligen vill jag tycker ju att alla har rätt att leva men ett råd ifrån mig är att, tänk inte bara en gång utan hundra gånger på hur du eller du och din kille vill göra, gör inte bara nåt hastigt beslut bara för att ni är rädda. Fråga också vad era föräldrar tycker, dom kommer ju nog behöva hjälpar er en hel del. 

Det här är ju bara mina tankar och funderingar om att göra abort, vad tycker ni?? 
Kommentera gärna. 




Anonym<3

Jag tycker inte att det är okej att ta bort barnet, visst kan det förstöra hennes liv men det kanske man får tänka på innan....?



URL:


Magdiz<3

Roligt ämne tycker jag!! :) eh, nja jag tycker inte att man ska ta bort det, eftersom att det är ett liv och jag tycker inte vi har rätt att bestämma över någon annans liv... Men visst beror det från person till person hur man känner:) kramis!! <3



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?