Ansiktsbehandling :)
Publicerat den

Har haft en lite ansiktsbehandling ikväll, det var nån annan som hade skrivit det på sin blogg kommer inte ihåg vems för det var ett tag sen.
Det var ganska jätte kladdigt, vi får la se i morron om det har blivi nån skillnad men det känns i alla fall en lite skillnad :)

Behandlingen:

1. Börja med ett ångbad för att öppna porerna! Koka upp ca 2liter vatten & häll i en stor skål & sänk ner huvudet mot skålen med en handduk över huvudet. Sitt så i ca 10min :)

2. Blanda ihop en ansiktspeeling med 1/2 dl strösocker & 1msk olja. Massera in den med cirkulerande rörelse i ansiktet för att bli av med döda hudceller. Ha kvar den i ca 1min :)

3. Nu är det dags att blanda ihop själva ansiktsmasken. Blanda 1/2 avokado med 1tsk citronjuice och en äggula. Mosa avokadon så gott du kan, du vill ju inte ha stora klumpar i ansiktet (jag föreslår att mixtra blandningen, det gjorde inte jag, jag använde en sked och ni ser på bilden nedan att det inte vart någe bra). Smörj in blandningen i ansiktet och sitt med den i ca 15min innan du sköljer bort den med ljummet vatten :)

Det tar ca 30 min att göra hela behandligen :)







NAMN
 

MAIL


URL





Spara?